Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Υπολογίζω ένα αποτέλεσμα κάνοντας κάθετη αφαίρεση με δανεικό (2ο μέρος)

Στόχος του μαθήματος είναι οι μαθητές να κατανοήσουν τον αλγόριθμο της κάθετης αφαίρεσης διψήφιων αριθμών με μονοψήφιο ή διψήφιο αριθμό, όταν μέσα από την πράξη προκύπτει δανεικό. Απώτερος στόχος είναι οι μαθητές να συνηθίσουν να χρησιμοποιούν τον παραπάνω αλγόριθμο ως μία από τις διαθέσιμες στρατηγικές υπολογισμού αποτελέσματος σε περιπτώσεις επίλυσης προβλημάτων που λύνονται με την […]
Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Υπολογίζω ένα αποτέλεσμα κάνοντας κάθετη αφαίρεση με δανεικό (1ο μέρος)

Στόχος του μαθήματος είναι οι μαθητές να κατανοήσουν τον αλγόριθμο της κάθετης αφαίρεσης διψήφιων αριθμών με μονοψήφιο ή διψήφιο αριθμό, όταν μέσα από την πράξη προκύπτει δανεικό. Απώτερος στόχος είναι οι μαθητές να συνηθίσουν να χρησιμοποιούν τον παραπάνω αλγόριθμο ως μία από τις διαθέσιμες στρατηγικές υπολογισμού αποτελέσματος σε περιπτώσεις προβλημάτων αφαίρεσης.
Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Υπέρβαση δεκάδας: προβλήματα

Στο παρόν εκπαιδευτικό βίντεο οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Δημοτικού έχουν την ευκαιρία να εξασκηθούν στην πράξη της πρόσθεσης. Στόχος του μαθήματος είναι οι μαθητές να μάθουν να δημιουργούν τα ζευγαράκια των αριθμών από το 1 έως το 10, με ιδιαίτερη έμφαση σε εκείνα τα ζευγαράκια αριθμών που δίνουν άθροισμα 10. Απώτερος στόχος είναι […]
Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Το συμπλήρωμα

Το εκπαιδευτικό βίντεο στοχεύει στο να βοηθήσει τους μαθητές της Α΄ Δημοτικού να αντιμετωπίζουν καταστάσεις αφαίρεσης με τη μορφή συμπληρώματος. Επιπλέον, με τη χρήση καθημερινών υλικών, αλλά και μέσα από ασκήσεις, γίνεται εξάσκηση στην ανάλυση του αριθμού 10 σε αθροίσματα.
Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Το εμβαδόν II (δραστηριότητες εμπέδωσης)

Το παρόν εκπαιδευτικό βίντεο επιχειρεί να βοηθήσει τους μαθητές να εμβαθύνουν ως προς το πώς υπολογίζεται το εμβαδόν ενός γεωμετρικού σχήματος, αξιοποιώντας ορισμένα από τα μικροπειράματα που διατίθενται στο διαδραστικό σχολικό βιβλίο των Μαθηματικών. Στόχος του μαθήματος είναι οι μαθητές να θυμηθούν τους τύπους υπολογισμού του εμβαδού για βασικά γεωμετρικά σχήματα. Απώτερος στόχος είναι να […]
Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Τέλεια και ατελής διαίρεση

Η διαίρεση αριθμών είναι το αντικείμενο του παρόντος εκπαιδευτικού βίντεο. Στόχος είναι οι μαθητές να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τον αλγόριθμο της διαίρεσης, σε περιπτώσεις τόσο τέλειας όσο και ατελούς διαίρεσης τριψήφιων και τετραψήφιων αριθμών με μονοψήφιους αριθμούς. Απώτερος στόχος είναι οι μαθητές να κατακτήσουν περαιτέρω την έννοια της διαίρεσης.
Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Τα τρίγωνα

Στο παρόν εκπαιδευτικό βίντεο, μέσα από τη χρήση χειραπτικού υλικού (χρωματιστά καλαμάκια), γίνεται παρουσίαση των διαφορετικών ειδών τριγώνων. Στόχος είναι οι μαθητές να καταστούν ικανοί να διακρίνουν τα είδη τριγώνων με ονοματοδότηση τόσο από τις πλευρές όσο και από τις γωνίες τους. Απώτερος στόχος είναι να εξασκηθούν οι μαθητές στο να αναγνωρίζουν τα είδη των […]
Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Τα γεωμετρικά σχήματα και οι ιδιότητές τους

Στο παρόν εκπαιδευτικό βίντεο γίνεται παρουσίαση γεωμετρικών σχημάτων. Στόχοι του μαθήματος είναι οι μαθητές να μπορούν να αναγνωρίζουν τα γεωμετρικά σχήματα και να μπορούν να τα διαφοροποιούν μεταξύ τους, κάνοντας αναφορά σε χαρακτηριστικές ιδιότητές τους. Απώτερος στόχος είναι οι μαθητές να μπορούν να επιλύουν προβλήματα που έχουν σχέση με τις παραπάνω βασικές ιδιότητες γεωμετρικών σχημάτων.
Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Συμπλήρωμα έως το 100

Εκπαιδευτικό βίντεο που έχει ως στόχο να βελτιώσει την ικανότητα των μαθητών να υπολογίζουν τη διαφορά μεταξύ δύο αριθμών και να βρίσκουν το συμπλήρωμα αριθμών έως το 100. Στο βίντεο, αρχικά, παρουσιάζονται διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορεί να υπολογιστεί η διαφορά μεταξύ δύο αριθμών: με πάτημα στη δεκάδα, με ανέβασμα κατά δεκάδες και με […]
Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Συμμιγείς αριθμοί

Θέμα του παρόντος εκπαιδευτικού βίντεο είναι οι συμμιγείς αριθμοί. Στόχος του μαθήματος είναι οι μαθητές να αναγνωρίσουν συμμιγείς αριθμούς σε καταστάσεις της καθημερινότητάς τους, όπως για παράδειγμα σε περιπτώσεις μέτρησης μήκους, βάρους, χρόνου. Απώτερος στόχος είναι οι μαθητές να εξασκηθούν στην εκτέλεση πράξεων (πρόσθεση και κυρίως αφαίρεση) με συμμιγείς αριθμούς.